Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Reklamera kortköp – kortreklamation
Gör en kortreklamation om du till exempel:
- ser att ett kortköp dragits från ditt konto, som du själv inte har gjort
- har köpt varor med ditt kort som du inte har fått
- har gjort ett uttag i automat, men inte fått några sedlar

Vad har hänt?
Kortköp du inte har genomfört
1. Spärra ditt kort
Bankkort
Logga in och spärra
Har du inte internetbanken eller appen?
Ring 08-411 10 11 och spärra
Kreditkort
Ring 08-411 10 11 och spärra
2. Gör en polisanmälan
- Notera diarienumret som står i polisanmälan – du behöver fylla i det i din kortreklamation.
- Spara polisanmälan, så att du kan bifoga den i din kortreklamation.
3. Gör en kortreklamation
Felaktigt kortköp i butik/på nätet
1. Kontakta butiken för att reda ut felet
- Spara alltid kvittot/orderbekräftelsen och annan kontakt som du har med butiken.
- Är ni inte överens, gör en kortreklamation så snart som möjligt.
2. Samla all din dokumentation
- Samla ihop kvitto/orderbekräftelse och annan kontakt som du haft med butiken, så att du kan bifoga dem i din kortreklamation.
3. Gör en kortreklamation
Information om reklamationsrätten
Banken har ingen skyldighet men kan i vissa fall hjälpa till vid reklamation av vara eller tjänst. Banken följer Mastercards regler som innefattar dokumentationskrav och tidsgränser som behöver följas vid en kortreklamation. Det gäller för dig som kund att agera så snart som möjligt för att inte förlora eventuell reklamationsrätt. Därför är det viktigt att du bifogar all dokumentation du har för ett kortköp som blivit fel i din kortreklamation.
Reklamera annat än kortköp