Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Frågor och svar om Samsung Pay

Om Samsung Pay

  • För att använda Samsung Pay behöver du en senare modell från Samsung. Läs mer hos Samsung om vilka modeller som fungerar.
     

  • För att kunna använda Samsung Pay behöver du ha ett bankkort Mastercard* eller ett bankkort Business. Du kan ha flera kort ansluta i Samsung Pay. Du ser det senaste valda kortet när du öppnar Samsung Pay. Vid köpet kan du välja om du vill betala med det senaste valda kortet eller ett annat anslutet kort.

    *Det går inte att ansluta bankkort Maestro, bankkort Visa eller ungkorten till Samsung Pay.

  • Samsung Pay är säkert att använda. När du ansluter dina kort till Samsung Pay sparas inte ditt riktiga kortnummer i mobilen*. För varje kort skapas ett nytt digitalt kortnummer kopplat till den unika enheten. Detta innebär att butiken endast får det digitala kortnumret vid köptillfället. Vid betalning verifierar du dig med iris, fingeravtryck eller med en av dig vald Samsung Pay-kod.

    *Gäller även andra enheter kopplade till mobilen till exempel klocka.

    För mer information, läs mer på www.samsung.com/se/pay

Visa färre

Betala med Samsung Pay

  • Öppna Samsung Pay med ditt fingeravtryck eller din Samsung Pay-kod. Därefter kan du enkelt blippa din mobil* mot betalterminalen där du ser symbolen för kontaktlösa betalningar.

    För betalterminaler som inte har symbolen för kontaktlösa betalningar kan du hålla din mobil mot sidan av terminalen för att betala. Du får då även ange din PIN-kod kopplad till kortet.

    *Eller annan enhet som är ansluten till Samsung Pay.

    För mer information, läs mer på www.samsung.com/se/pay

Visa färre

Spärra och administrera

  • Om du har förlorat din mobil ska du kontakta bankens spärrservice omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 och utomlands ringer du +46 8 411 10 11. Linjerna är öppna dygnet runt.

    Om du har förlorat din mobil kan du använda Samsungs tjänst ”Find my Mobile” för att spärra ditt digitala kortnummer i Samsung Pay.

    Läs mer om tjänsten hos Samsung.

    Byt din Samsung Pay-kod om du misstänker att någon fått veta koden.

  • Om du har problem med din mobil eller har andra frågor rörande Samsung Pay, vänd dig till Samsung.

    Om du har frågor om Mobilt BankID, kontakta oss på 0771-97 75 12.

  • Glöm inte att ansluta ditt nya kort i Samsung Pay. Du tar själv bort dina gamla kort genom att radera kortet i Samsung Pay.

Visa färre